Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • GCiprian160

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2010 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2023

  • Mesaj Privat
Salut!
Mă confrunt și eu cu o problemă, la un Z16XER, mai exact după înlocuirea kitului de distribuție și a variatoarelor și a celor 2 supape, după 2000km parcurși am observat că variatoarele au o oscilație sus jos. Menționez că mașina merge super ok, la fel și motorul se aude bine, am mai fost pe la diverși mecanici dar părerile sunt împărțite. Însă îmi e frica cu timpul sa nu sară cureaua.
Mă puteți ajuta cu o recomandare de producător care să aibă o calitate decentă? Menționez că am pus Maxgear care au fost cam cele mai scumpe din lista de piese și aparent nu sunt ce trebuie! La lucrarea de schimbare am asistat și eu totul a fost nou, s-au folosit șuruburile noi care au venit împreună cu variatoarele, strânse la cuplu(65nm +125+15).
Nu înțeleg care ar putea fi cauza acestei oscilații, ceva idei?
M-ar ajuta și mai mult o recomandare de mecanic in Iași pentru efectuarea acestei operațiuni.
Vă mulțumesc!


MODEL: Astra 2010
MOTOR: Z16XER
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,527
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bun venit la CO!
Ca mecanic, caută-l pe @dancuciureanu...rezolvă el. Caută pe forum ptr date de contact, la secțiunea Publicitate.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu am pus INA si sunt OK.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Si eu tot INA am pus si dupa 10k km se prezinta ok, adica nu par sa fie probleme.
Nu-mi dau seama totusi ce-nseamna `oscilatie sus jos`.
Puteti sa dati detalii mai multe?
Skip ads

  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Revin.
A inceput sa apara un zgomot la pornire, asemenataor cu vechiul zgomot, dar pentru un interval foarte mic, aprox 0.5 sec la pornire.
Inainte de a schimba fuliile defazoare, dura cam 2 sec.
Nu e normal dupa 12km, oricum o sa schimb fulia defazoare cat de curand, nu a fost respectat defazajul ala ciudat de la motoarele Opel cu VVT, cu punctul de pe fulia admisie mai sus putin decat cea evacuare.
Daca aveti vreo idee despre aceasta chestie, va rog spuneti.
Adica schimbare producator(INA), schimbare ulei, (5w30 vs 5w40 vs 0w40), orice sfat pertinent e binevenit!
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Rectificare
Dupa 12k km a aparut.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ar putea fi de la solenoizi. Poate e vreunul defect sau sitele infundate. Se poate intampla daca motorul e murdar. Mi-e greu sa cred ca in doar 12 000 km s-au uzat fuliile.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns.
Am schimbat si solenoizii cu ocazia schimbarii fuliilor, de pe magazin de incredere, din DE.
Chiulasa arata super curata, am desfacut capacul ei acum 1 saptamana sa-i masor jocul la culbutori, chiar nu ma asteptam sa fie asa curata.
Oricum, am sa desfac si solenoizii aia, sa vad sitele alea in ce stare sunt.
Merci de sfat oricum.
LE
Acum mi-a venit o idee.
Daca in timp ce am montat/demontat capacul ala am miscat vreo depunere/mizerie, ca prea mare e coincidenta.
Am sa verific sitele alea neaparat in week-end.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,527
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Sitele alea dă-le afară definitiv. Sunt sursă de deranj...
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Inclusiv daca este modelul nou(de soleonoid) trebuiesc date afara sitele?
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
La acest motor exista aceasta piesa,supapa unisens din cate stiu si se schimba .( cam greu dar se schimba cu ceva tutoriale)https://youtube.com/watch?v=X560PXJ0dCI?si=I2fLvPU5XkNOUeOO
Este pe traseul de ulei spre solenoizi,sunt multe tutoriale mai simple dar aici explica si arata traseul spre solenoizii din chiulasa.
Si alta,,,,poate aveti un filtru de ulei prea scurt si nu inchide supapa de scurgere bine
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru idei @bibu @ney, o sa incep cu sitele alea, si daca nu da rezultate, o sa vad si cu supapa aia, am vazut cliplul, e interesant, partea cu demontarea nu pare la fel de interesanta...
Skip ads

  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
M-am uitat mai atent la videoclip, pe viteza normala, in prima faza am dat pe 2x.
Sa copiez ce face omul asta nu am fac (aproape) niciodata.
Adica exact ce face el, ca asta implica `copiere`.
Adica dat jos motor, desfacut bloc...
Cum naiba sa se decalibreze arcul ala dupa 120k km ?
Nici la Dacia 1300 nu se intampla asta la pompa de ulei, la arcul ala suprapresiune.
Ca alta explicatie nu vad, sau scaunul pe care calca billa aia sa se..ce?
Am sa fac asta cand am sa epuizez toate celelalte metode, multumesc
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Treaba se face pe masina ,decat alternatorul trebuie dat jos
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Supapa tine canalul de ulei spre variatoare sub presiune si asteapta decat comanda electrica pentru al trimite in ele.
Intradevar daca sitele ar fi murdare ,ar raspunde mai lent dar si vascozitatea uleiului are o importanta majora.
Verificati intai ca lungimea filtrului de ulei sa fie cea mai mare pentru acest motor ,altfel aveti pierdere de presiune pe instalatia de ungere.
Oscileaza marimile in functie de firma cu cativa mm si atunci supapa din carcasa nu se inchide corespunzator.
Unii au blocat de tot aceasta supapa care nu face decat sa scurga uleiul din carcasa la schimbarea/ slabirea filtrului
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu n-am intalnit filtre de ulei mai scurte. Sunt unele cu cativa mm mai lungi, se deformeaza la strangere, dar nu afecteaza functionarea lor.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Cauta pe orice magazin si vezi dimensiuni fata de original
E bine sa pui din cele cu capete din plastic ,la lungimea corespunzatoare, firma--- scrie pe carcasa filtrului
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Bosch sunt la lungimea corecta, dar nu asta e rezolvarea problemei.
La fel, vascozitatea uleiului are un efect dar cu siguranta nu de la uleiul mai gros face zgomot acum la 20 de grade.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Atunci variatoarele nu sunt ce trebuie.
Le poti verifica blocand axa si incercand sa invarti de ele. Trebuie sa fie fixe, sa nu prezinte joc deloc.
Acel joc se transforma in bataie .
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am tot ina, pana acum nu am probleme.
Jocul ala apare din 2 motive. Ori au uzura, ori pinul care le blocheaza pe pozitie cand motorul e oprit nu a intrat in gaura. Situatia 2 se poate intampla daca ceva mizerie mare a ajuns in ele. Daca miscand de fulie face un clank si se blocheaza, atunci asta e buba. E cam dificil de diagnosticat pentru ca e posibil sa ramana neblocata doar uneori.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR